فرآیند تخمیر سیرسیاه/09109483228
خبری
به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان رفیق خوب و آدرس mosen123.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

کل مطالب : 85
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 5
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 44
بازدید سال : 227
بازدید کلی : 12151
فرآیند تخمیر سیرسیاه/09109483228

خواص سیر سیاه برای پوست (اثبات نشده)
تحقیق علمی و مستندی مبنی بر مفید بودن سیر سیاه برای پوست وجود ندارد. موارد معدودی از تحقیقات حاکی از خاصیت سیر تازه (و نه سیر سیاه) برای پوست و از بین بردن جوش و آکنه است. بنابراین خواص سیر سیاه برای پوست اثبات نشده است.

خواص سیر سیاه برای مو (اثبات نشده)
تحقیق علمی و مستندی مبنی بر تقویت رشد مو یا درمان ریزش مو توسط سیر سیاه وجود ندارد. اما تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد سیر تازه (و نه سیر سیاه) می تواند برای تقویت پیاز مو و از بین بردن باکتری ها و قارچ کشی مورد استفاده قرار گیرد. نحوه استفاده از سیر برای تقویت مو به صورت استفاده روی پیاز موها و از طریق ترکیب با روغن یا شامپو است. در مجموع خواص سیر سیاه برای مو اثبات نشده است.

طریقه مصرف سیر سیاه
سیر سیاه را می توان خالی خورد یا آن را با سایر غذاها مصرف کرد. قرص سیر سیاه هم وجود دارد ولی توصیه می شود برای دریافت خواص شگفت انگیز این ماده مغذی، از خود سیر سیاه استفاده کنید. برای اطلاع از نحوه استفاده سیر سیاه به این مقاله مراجعه فرمایید: طریقه مصرف سیر سیاه.

عوارض سیر سیاه
طبق تحقیقات، عوارض قابل توجه و شناخته شده ای برای سیر سیاه وجود ندارد و مصرف معمولی آن ایمن و بی ضرر است. گزارشی در مورد عوارض سیر سیاه برای لاغری هم وجود ندارد. بنابراین به نظر می رسد ضرر سیر سیاه مخصوص میکروب ها و ویروس های بدن است!

خوردن سیر سیاه باعث کاهش فشار خون می شود. بنابراین افرادی که به طور عادی فشار خون پایینی دارند باید سیر سیاه را همراه با خوراکی هایی که فشار خون را بالا می برند مصرف کنند؛ مثلا خوراکی های شور مصرف کنند یا سیر سیاه را با یک یا دو لیوان آب میل کنند.

در نظر داشته باشید که مصرف بیش از حد سیر سیاه هم می تواند عوارضی داشته باشد. در تحقیقات ثابت شده که مصرف بیش از حد سیر تازه می تواند باعث مسمومیت شود. این مسئله با توجه به اینکه ترکیبات سیر سیاه و سیر تازه نزدیک به هم است در مورد سیر سیاه هم صادق است. بنابراین توصیه می شود روزانه یک حبه سیر سیاه مصرف کنید و بیشتر از دو حبه در روز مصرف نکنید.

شکل سیر سیاه

عکس سیر سیاه

فرآیند تخمیر سیرسیاه
هر چه دما بیشتر باشد فرآیند تخمیر سیر سیاه سریعتر اتفاق می افتد. در دمای ۷۰ درجه، سیر با سرعت دو برابر نسبت به دمای ۶۰ درجه تخمیر می شود. مطابق تحقیقات سیرسیاه در دمای بین ۷۰ تا ۸۰ درجه بهتر تخمیر شده و کیفیت، طعم و رنگ بهتری پیدا می کند.

آب موجود در سیر تقریبا ۶۳ درصد است که طی فرآیند تخمیر باید به مقدار ۴۰ تا ۵۰ درصد برسد تا برای خوردن بهتر باشد. اگر آب موجود در سیر کمتر از این مقدار شود سیر خشک شده و خوردن سیر سخت می شود.

اگر سیر در حرارت بین ۸۰ تا ۹۰ درجه تخمیر شود، شکر محلول در آب آن کاهش یافته و طعم شیرینی نخواهد داشت. همچنین هیدروکسی متیل فورفورال در فرآیند تخمیر افزایش می یابد که این افزایش در دمای ۶۰ درجه کمتر است. اینکه هیدروکسی متیل فورفورال ماده مفید یا مضری است بین دانشمندان مورد بحث است. قبلا خواص مضری برای این ماده اثبات شده بود ولی اخیرا خواص مفیدی مانند آنتی اکسیدان و ضد سرطان بودن، ضد آلرژی بودن و کاهش صدمات ناشی از کمبود اکسیژن برای آن ثابت شده است (منبع).

جمع بندی تحقیقات نشان می دهد بهترین دما برای تخمیر سیر و تبدیل آن به سیرسیاه دمای ۷۰ درجه سانتی گراد است. باید توجه داشت که فقط دما موثر نیست و خواص سیرسیاه تحت تاثیر عواملی دیگری مثل رطوبت هم هست.

جمع بندی:
سیر سیاه خواص عالی برای پیشگیری و درمان بیماری ها دارد. در این مقاله به بررسی این خواص پرداختیم و بر خلاف مطالب بی سند و بدون اعتبار برخی سایت های که انواع خواص را برای سیر سیاه ذکر کرده اند، با ارائه مستندات نشان دادیم سیر سیاه برای موارد زیر مفید است:

 

 

http://persiankharid24.ir/product/%d8%b3%db%8c%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b2%da%af%db%8c%d9%84-%d8%aa%d9%86%d8%a7%d8%b3%d9%84%db%8c/



تعداد بازدید از این مطلب: 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود